Una bona presentació, oi?

Aquesta també ho és!

L’ha fet en Jordi Adell  és doctor en filosofia i mestre de Ciències de l’Educació a la Universitat Jaume I de Castelló. Allà dirigeix el Centre d’Educació i Noves Tecnologies (CENT). Està considerat tota una autoritat en l’aplicació de les TIC a les aules, i ha escrit diversos articles  al voltant d’educació i TAC. Aquesta presentació, llarga, molt llarga, fa un repàs a la nova manera d’ensenyar, més atenta a la diversitat de l’alumnat i a les noves eines que se’ns ofereixen.

Aquesta presentació ens fa reflexionar sobre el fet que, les TAC a l’aula, per si soles, no son garantia de res, si no van acompanyades de quelcom més, d’un canvi de metodologia que les faci eficaces.

Objectius

El present curs que us presentem te per objectius:

  1. Que els docents, en haver-lo fet, siguin capaços d’integrar les TAC dins els continguts curriculars a treballar.
  2. Puguin fixar els objectius que persegueix aquesta integració.
  3. Tinguin clares les competències que les TAC els ajudaran a desenvolupar en l’alumnat
  4. Puguin fixar uns criteris i estratègies d’avaluació d’acord amb la metodologia emprada.
  5. Sàpiguen seleccionar i seqüenciar les aportacions TAC dins les diferents activitats de la seqüència didàctica.
  6. Puguin seleccionar els materials, instruments i recursos digitals més apropiats per la seva metodologia d’aula.

Prendrem com a punt de partida el currículum per proposar les TAC més adients i que més poden enriquir el procés d’ensenyament-aprenentatge.

PLE – EPA

L’EPd’A (Entorn Personal d’Aprenentatge, en anglès PLE, Personal Learning Environment), serà una peça clau en el desenvolupament d’aquest curs. Aprendrem a construir el seu nostre entorn personal d’aprenentatge, a identificar el nostre punt de partida i els nostres avenços.

.

Portafolis

.

L’ús d’un portafolis, que és el precursor ideal de l’entorn personal d’aprenentatge, ens permetrà a la persona reflexionar sobre el propi aprenentatge.

Podeu descarregar-vos la imatge cliqueu aquí.

En un curs reflexiu, com pretén ser aquest, l’elaboració d’un portafolis per part de l’alumnat, sigui en paper o digital, sigui gran o petit, és una manera molt adequada d’avaluar la feina feta. Pot ser estrictament personal o, encara millor, un portafolis fet en grup cooperatiu. És una eina que permet reflexionar sobre el propi aprenentatge, autoavaluar-se, i fa més planera l’avaluació global del curs. Mireu-vos aquest petit document: portfolis, una eina educativa

A més de recollir les pràctiques plantejades a cada sessió, us proposem recollir el vostre procés d’aprenentatge en un SITE XTEC que farà les vegades de portafoli, i permetrà avaluar al formador.
Com ho farem?
Ho farem en tres fases:
1 – Abans de cada sessió redactarem un petit escrit sobre els temes següents:
  • Què relaciono amb el tema de la sessió.
  • Idees i pràctiques que ja faig.
  • Preguntes o dubtes.
2- Durant la sessió (a la part final de la sessió), tornarem a redactar:
  • Què és per mi el més rellevant?
  • Què m’emporto de la sessió?
3- Després de la sessió, a casa, còmodament, acabarem de redactar:
  • Hi ha alguna cosa que em fa replantejar la meva manera de treballar a l’aula, al centre?
Caldrà anar-ho fent, sessió per sessió, en un SITE XTEC.
Pràctica 1
  1. Anem a obrir el nostre portafoli d’aquest curs.
  2. Per accedir-hi cal obrir el correu de la meva XTEC  www.xtec.cat
  3. Després cal clicar damunt d’aquest enllaç: https://sites.google.com/a/xtec.cat/aula-digital—portafolis/
  4. Finalment cal clicar damunt de “utilitza la plantilla”.
  5. Això us crearà un SITE XTEC al vostre espai web de la meva XTEC.
  6. Poseu-li un nom, que ha d’incloure forçosament:
  • El vostre número de la sort
  • El terme: portafoli
  • El mot: cursTAC
  • El vostre nom

Deixa un comentari