Presentacions

Ja hem vist com Google Docs permet crear i compartir documents en línea i col·laborar en grup. Doncs bé també inclou un programa per crear presentacions on line.

Grups

Grups és un servei del Google Apps que permet que grups de persones (com ara equips de treball, grups-classe, departaments, claustres de centre…) puguin comunicar-se i col·laborar de manera fàcil i ràpida. Un grup és com una llista de correu: conté les adreces de correu electrònic de tots els seus membres i, a més, una direcció addicional, la del propi grup. D’aquesta manera, tot utilitzant una única adreça de correu electrònic, la del grup, és possible:

  • Enviar correu electrònic als membres del grup.
  • Compartir documents (Google Docs).
  • Compartir calendaris (Google Calendar)
  • Compartir llocs web (Google Sites) de manera ràpida i segura amb els membres del grup.

Amb els grups de Google, podeu compartir de manera segura i ràpida els vostres documents, calendaris o llocs web: si compartiu amb el grup, només els seus membres hi podran accedir i si una persona deixa d’estar subscrita a un grup, deixarà de tenir accés als elements compartits amb el grup.

Grups es pot utilitzar per a qualsevol funció que requereixi compartir informació a través d’espais de conversa dins un marc definit, per exemple:

  • Crear grups de matèria o curs per tal que tant professorat com alumnat puguin contactar i intercanviar-se informació.
  • Organitzar reunions, conferències o esdeveniments socials entre persones que pertanyen a un grup privat.
  • Col·laborar en l’elaboració de projectes o presentacions.
  • Trobar persones amb interessos o perfils similars al vostre, comunicar-vos amb elles i intercanviar informació.
  • Estar en contacte amb antics companys i companyes, persones amb qui heu col·laborat i amistats.
  • Crear grups de discussió sobre un tema concret.
  • Distribuir avisos o butlletins entre les persones subscrites al grup.

Per accedir al servei heu de clicar l’opció “Grups” a la barra de serveis del vostre compte de Google. Una vegada dins el servei Grups podreu accedir a tots els grups als quals participeu, tant aquells que heu creat com aquells en què sou membres, així com crear nous grups. El llistat de grups en què participeu és accessible també des de l’enllaç que apareix a la part superior dreta.

Crear un grup

Per crear un grup cliqueu el botó “Crea” de la pàgina principal de Grups. Anireu a una pàgina en la qual haureu d’escriure el nom i la descripció del grup així com seleccionar el nivell d’accés, que determinarà qui pot enviar missatges al grup, unir-s’hi, veure les converses del grup o els membres que en formen part. Una vegada creat el grup, podreu modificar els paràmetres sempre que vulgueu des de les opcions “Configuració del grup” i “Tasques de gestió”.

En el moment de crear un grup es creen dos elements:

  1. L’adreça de correu electrònic del grup, que té la forma nomdelgrup-grup@xtec.cat, que podeu utilitzar per enviar missatges al grup i, per tant, a tots els seus membres.
  2. La pàgina web del grup, que té una adreça principal del tipus https://groups.google.com/a/xtec.cat/group/nomdelgrup-grup , des de la qual es pot veure tota l’activitat del grup (segons com l’hàgiu configurat) i accedir a les diferents funcionalitats segons els permisos de què disposeu (visualitzar membres, gestionar el grup, canviar la configuració…)

Pràctica 1

  1. Creeu un grup de prova.
  2. Exploreu els diferents paràmetres de gestió que teniu a la vostra disposició.
  3. Comproveu el nom de l’adreça de correu i de la pàgina web del grup.
  4. Gestioneu la vostra pertinença al grup de manera que us arribin missatges de l’activitat al correu.
  5. Escriviu missatges de prova al grup i comproveu que us arriben al correu.

Us podeu subscriure a qualsevol grup del directori de XTEC-Grups que estigui obert a nous membres. Cada persona, quan crea un grup, pot decidir entre quatre sistemes d’accés:

  • Tothom pot unir-s’hi, és a dir, és permesa la inscripció lliure tant de persones del domini XTEC com d’altres dominis.
  • Qualsevol usuari/ària del domini XTEC (xtec.cat) pot unir-se al grup.
  • Les persones poden sol·licitar d’unir-se al grup. En aquest cas us caldrà enviar una sol·licitud d’accés.
  • Els nous membres només poden accedir mitjançant invitació. En aquest cas les persones que gestionen els grups han d’enviar les invitacions.

Per afegir-vos a un grup que permet la inscripció lliure o mitjançant sol·licitud prèvia, a la pàgina principal del grup cliqueu l’enllaç “Demanar per ser membre” o “Uneix-te a aquest grup”.

Presentacions

Amb Documents XTEC, a més de documents de text, es poden fer presentacions de diapositives que posteriorment es poden incloure a pàgines web i blocs.

Els principals avantatges de les presentacions de GoogleDocs són l’edició compartida i la possibilitat de compartir-les en línia i d’inserir-les a pàgines web i blocs, de manera que són molt fàcilment accessibles.

Les presentacions de Documents XTEC poden ser públiques, privades i també es poden compartir amb altres persones a les quals podem donar permisos d’edició. En aquest cas es converteixen en una bona eina per al treball col·laboratiu.

Una presentació es pot publicar de dues maneres:

  1. Amb l’opció Comparteix | Canvia… (les opcions d’accés), amb la qual obteniu la URL de la pàgina on es pot trobar.
  2. Des de Fitxer | Publica al web. Amb aquesta opció obteniu, a més de la URL, un codi que permet inserir la presentació a una pàgina web o a un bloc.

Si proposeu a l’alumnat que el producte d’una activitat sigui l’elaboració d’una presentació de diapositives no caldrà que les persones participants us trametin el fitxer, tan sols serà necessari que us trametin l’enllaç a la presentació compartida. Ho poden fer per correu, mitjançant una tasca en línia d’una aula virtual o per altres mecanismes, com ara un fòrum si voleu que puguin compartir el resultat del seu treball amb la resta d’estudiants.

Mireu-vos aquest enllaç: https://sites.google.com/a/xtec.cat/xtec-i-google/documents/presentacions

Formularis

Un formulari pot incloure molts camps de diferents formats:

  • Text (curt o paràgraf)
  • Selecció (múltiple o d’un sol ítem)
  • Selecció d’un desplegable
  • Selecció d’un valor a una escala

Els formularis es poden enviar per correu electrònic, publicar com a pàgina web o inserir a un bloc o a una pàgina web, de la mateixa manera com hem inserit el formulari “Recursos web” següent:

Els formularis estan formats per dos elements bàsics:

  • El formulari pròpiament dit que, alhora, té dos espais:
    1. El formulari actiu
    2. La pàgina d’edició del formulari
  • El full de càlcul on es desen les respostes
Mireu-vos aquest manual que us explica pas a pas de com crear un formulari “Creació d’un formulari“.
Google Drive

Google Drive és un servei d’enmagatzematge en línia gratuït de Google. Molt semblant al DropBox, o a Cubby, Si tenim activat el Google Drive, o el Drop Box, tindrem una memòria digital, com un disc virtual, un pen drive, a internet. I per a què?. Quins avantatges suposa tenir un Drive per la classe?.

  • Podem iniciar un document o treball a l’escola i continuar-lo a casa.
  • No cal tenir una memòria USB.
  • No cal copiar i guardar a diversos llocs.
  • Ni borrar versions antigues d’un document.
  • Es pot compartir un video o una carpeta de documents enviant un enllaç, com en el cas dels Google Docs.
  • Es pot demanar a l’alumnat d’obrir un document, fer un exercici i el docent pot corregir-lo dins la mateixa carpeta.
  • Es pot elaborar un document en tempos real.
  • Tindreu sempre una copia de seguretat al núvol.
  • Permet recuperar versions anteriors d’un document.
  • Permet realizar cerques d’arxius i paraules.

Pràctica 2

  1. Entrem a Google Drive amb el nostre identificatiu de google: Gmail o altre.
  2. Farem clic a la icona “baixa google Drive per a PC ” i acceptem les condicions i instal·lem.
  3. Es crearà la primera còpia de tots els arxius que teníem a google docs a la carpeta en local que haguem determinat.
  4. A partir d’aquest moment qualsevol arxiu ( video, fotos, documents, bases de dades ) que posem dins aquesta carpeta passarà automàticament al núvol drive, i viceversa.
  5. Observarem que google drive substitueix a google docs.

Deixa un comentari